Home Info Historie Nieuws Leden Foto's Contact Login
Toekomstplannen voor de haven

De beslissing van de gemeente Goes de “Goese Schans” te verwerkelijken heeft onze eigen plannen voor een uitbreiding van de haven teniet gedaan. Wij kunnen in principe niets zelf plannen en beslissen, om meer monumentenschepen in Goes hun thuishaven te bieden. De desbetreffende projectontwikkelaar heeft ons aangehoord, en volgens zijn mondelinge uitspraken is het bestaan van onze vereniging voorlopig gezekerd. Natuurlijk willen wij graag dat er meer ligplaatsen voor de bruine vloot ingepland worden, dan dat wij vandaag hebben. Dit zal allemaal in de komende jaren worden beslist. Wij hopen dat de nieuwe haven zo mooi wordt, dat de maritieme geschiedenis van Zeeland door onze schepen waardig aan de geďnteresseerde burgers kan worden getoond. Een belangrijk punt blijft nog over om uit te zoeken en in de totale planning op te nemen, waar kunnen de monumentenschepen worden onderhouden? Natuurlijk conform de geldende milieuvoorschriften? U kunt hier een fragment van het masterplan betreffend de bruine vloot zien en wij bevelen u aan op de website van de Gemeente de complete documenten door te lezen. Wij staan graag ter beschikking om eventuele vragen te beantwoorden.

Link: Masterplan Gemeente Goes

bottom